Flot pris til murerfaglærer

Murerfaglærer Kim Schmidt Pedersen fik 1. marts 2016 overrakt en flot tredjepræmie for sin afgangsopgave på diplomuddannelsen i erhvervspædagogik.

På Tech College har vi konstant fokus på at forbedre vores kerneydelse – undervisningen. Derfor tager mange af vores faglærere en diplomuddannelse i erhvervspædagogik (DEP). Uddannelsen er til erfarne praktikere som Kim Schmidt Pedersen, der gennem forløbet skal udvikle deres egen undervisningspraksis.

DEP slutter med en afgangsopgave med en erhvervspædagogisk, teoretisk og praktisk problemstilling, der går på tværs af uddannelsens temaer. Og her har Kim gjort sig særligt bemærket.

Udvalgt til tredjepræmie

Kims afgangsopgave var ”Elevernes motivation i undervisningen på grundforløb 1”, og den vandt tredjepladsen i ”Årets diplomopgave i erhvervspædagogik 2015” – på landsplan, vel at mærke! Præmien blev overrakt i DGI-byen i København, hvor bedømmelseskomitéen begrundede sådan her:

Kim tegner et indlevet billede af lærerarbejdet på et grundforløb på Tech College. Kims opgave er metodisk udarbejdet som en case, der har fokus på, hvorfor eleverne mister motivationen, og hvad der kan gøres i undervisningen for at forbedre denne problemstilling.

Kriterierne for indstillingen til prisen var, at opgaven netop skulle give et klart billede af lærerarbejdet på en erhvervsskole og rumme indsigtsfulde analyser af eget arbejde, der viste refleksion og udvikling.

Murerfaglærer Kim Schmidt Pedersen vandt en tredjepræmie for sin afgangsopgave på diplomuddannelsen i erhvervspædagogik

Og der er ingen tvivl om, at Kims afgangsopgave har sat ekstra gang i tankerne om, hvordan den daglige undervisning kan optimeres:

– Min opgave startede med de erfaringer, jeg havde fra undervisningen, hvor jeg oplevede, at grundforløbseleverne i starten var meget motiverede. Men på et tidspunkt dalede engagementet. Min konklusion i opgaven er, at elevernes motivation kan bevares, hvis de får lov til at træne i det enkelte fag – fx at mure i murerhallen – frem mod én stor fælles opgave som fx at bygge et hus sammen klassevis, fortæller Kim Schmidt Pedersen, der er glad for at være tilbage fuld tid i undervisningen, nu med et 12-tal og en pris.

Ud over den velfortjente anerkendelse til de studerende er formålet med DEP-prisen også at fremhæve afgangsopgaverne på DEP som væsentlig viden og inspiration for andre lærere og ledere på erhvervsskolerne.


Seneste nyheder

Tjenerelever sørgede for Valentines-stemning

14-02-2020

Der var dømt Valentines-hygge i kantinen på Rørdalsvej fredag, da tjenerelever på hovedforløb 1 havde dekoreret borde og vække med hjerter og blomster og stod for en ... kærlig ... oplevelse for de spisende gæster.

Hvis man nu skulle få lyst til mere...

12-02-2020

Når man nu står og skal vælge uddannelse, så kan man lige så godt vælge en, hvor man kan få lov at arbejde med noget, man rent faktisk interesserer sig for. Hvis man samtidigt er usikker på, om man på et tidspunkt godt kunne tænke sig at læse videre, så kunne man jo lige så godt tage den uddannelse som EUX. Det var i hvert fald rationalet for to af de elever, der netop nu er i gang med datateknikeruddannelsen med EUX.

Skills-deltagere blev behørigt fejret

31-01-2020

Som et værdigt punktum for et fremragende DM i Skills 2020 var der torsdag aften fælles fejring af alle vores deltagere. Direktør Søren Samuelsen og borgmester i Aalborg Kommune, Thomas Kastrup-Larsen, stod for de rosende ord, mens elever fra tjener- og smørrebrød og catering-uddannelsen sørgede for, at deltagere, familie, mestre, faglærere og trænere havde en hyggelig aften.

Vis flere