Pragtpræstation af nybagt bagersvend

At hive en guldmedalje hjem for sin svendeprøve i bagerfaget er en sjælden bedrift. Ikke desto mindre er det lige præcis, hvad den 25-årige Amanda Axelsen har gjort.

undefined

Efter 7,5 times slid med 6 forskellige discipliner, og noget af en pragtpræstation, lod hun sig hædre.

Og det er bestemt ikke noget hun er kommet sovende til. Amanda har med stor ekspertise og godt håndværk gennem hele uddannelsen på TECHCOLLEGE formået at sikre sig en plads blandt de absolut bedste i faget. Og netop derfor fik hun fredag den 9. februar 2018 med sit svendebrev også udleveret guldmedaljen. Uddannelseskonsulent Erik Jensen fra det faglige fællesforbund for bagere og konditorer (DFFU) stod for overrækkelsen og havde kun rosende ord til den færdigbagte bagersvend.

Hun har været imponerende gennem hele uddannelsen og sætter med guldmedaljen et flot punktum for sin skole- og læretid.

Fremadrettet skal Amanda trylle og imponere med sine sublime færdigheder i Frederikshavn ved Centerbageriet.

undefined

På TECHCOLLEGE er vi i imidlertid utrolig stolte af Amandas resultat og kører gerne til Frederikshavn efter et stykke af hendes signaturkage.


Seneste nyheder

Svendeprøve hjemme fra lejligheden

03-04-2020

Torsdag var der danmarkspremiere på et helt nyt koncept på TECHCOLLEGE: virtuel svendeprøve på automatik- og procesuddannelsen. Her var blandt andet DM i Skills-vinderen til svendeprøve sammen med to skuemestre og en faglærer, der rendte rundt om et produktionsanlæg med sin mobiltelefon og filmede.

Som at være tilbage i klassen

01-04-2020

Jesper Dahl Stensbøl havde et hold elever på tømreruddannelsen, der skulle starte virtuelt på skoleforløb, og forinden var han en smule bekymret for, hvordan det skulle gå. Det gik dog over al forventning, og nu er det som at være tilbage i klasselokalet - på godt og ondt.

Ja-hat og positive briller er fundet frem

31-03-2020

Der er stor forskel på at sidde bag ved en computer og stå i et køkken. Men faglærerne på gastronom-uddannelsen har valgt at tage grydeskeen i den anden hånd og ser positivt på muligheden for at få mere digitalisering ind i undervisningen.

Vis flere