Legat til fire TECHCOLLEGE-elever

 
Et billede

13 elever fra TECHCOLLEGE, AMU Nordjylland og Aalborg Handelsskole modtog tirsdag et hæderslegat af fonden HTS Nordjylland (Handel, Transport og Service).

Fra TECHCOLLEGE var modtagerne Nicole Haakansson, Pernille Nielsen, Anna Hansen og Stefanie L. hver et legat på baggrund af indstillinger fra skolen.

I udvælgelsen har fonden bl.a. lagt vægt på, at eleverne igennem deres uddannelse har været fagligt dygtige. Derudover belønnes eleverne for at have bidraget positivt til det gode sammenhold og sociale miljø i klassen.

Legaterne, der alle var på 20.000 kr., blev uddelt ved en ceremoni på Aalborg Handelsskole, hvor formand for HTS fonden, Svend Pedersen, stod for overrækkelsen.

Ud over legaterne fik eleverne også diplomer og pæne ord med på vejen af repræsentanter fra deres respektive skoler. Det er ottende år i træk, at fonden uddeler hæderslegater til elever inden for uddannelser, der vedrører handel-, transport- og servicefag.

Fra AMU Nordjylland modtog Mathias Baisgaard, Tim Godtthardt, Retree Kristensen og Hans Otto Mathiasen, og fra Aalborg Handelsskole blev der givet legater til Silje Bønnelykke, Marcus Christensen, Asbjørn Jensen, Mille Christensen og Nanna Johansen.

 

Seneste nyheder

Svendeprøve hjemme fra lejligheden

03-04-2020

Torsdag var der danmarkspremiere på et helt nyt koncept på TECHCOLLEGE: virtuel svendeprøve på automatik- og procesuddannelsen. Her var blandt andet DM i Skills-vinderen til svendeprøve sammen med to skuemestre og en faglærer, der rendte rundt om et produktionsanlæg med sin mobiltelefon og filmede.

Som at være tilbage i klassen

01-04-2020

Jesper Dahl Stensbøl havde et hold elever på tømreruddannelsen, der skulle starte virtuelt på skoleforløb, og forinden var han en smule bekymret for, hvordan det skulle gå. Det gik dog over al forventning, og nu er det som at være tilbage i klasselokalet - på godt og ondt.

Ja-hat og positive briller er fundet frem

31-03-2020

Der er stor forskel på at sidde bag ved en computer og stå i et køkken. Men faglærerne på gastronom-uddannelsen har valgt at tage grydeskeen i den anden hånd og ser positivt på muligheden for at få mere digitalisering ind i undervisningen.

Vis flere