To gourmetslagtere videre til DM i Skills

 
Et billede

Tirsdag eftermiddag blev der knoklet ekstra hårdt i slagterafdelingen på Rørdalsvej, da Skolemesterskabet for gourmetslagterne blev afholdt. Her dystede 11 slagterelever fra TECHCOLLEGE om at gå direkte videre til DM i Skills 2019.


Vinderen blev 22-årige Christian Møller Poulstrup, der er elev hos Slagteren og kokken, Gistrup. Han imponerede dommerne med sit gennemførte ”hos bedstemor-tema”, hvor både blomster, urter og ingredienser i anretningerne var plukket i hans bedstemors have. Titlen gjorde både mester, mor og selvfølgelig også bedstemor stolt.


På andenpladsen kom 22-årige Nanna Lundsgaard, der er elev hos Slagteren, Hasseris. Hun imponerede dommerne med sit halloween-tema, der gik igen i både pynt, farver og anretningen.
Forude venter nogle hårde måneder for de to vindere, indtil de i april skal repræsentere TECHCOLLEGE ved DM i Skills i Næstved.


Dommerne ved skolemesterskabet var Peter Olsen fra Emilievejs Slagterforretning i Frederikshavn og tidligere vinder ved DM i Skills 2015, Annika Gunneklev, der på nuværende tidspunkt videreuddanner sig.


Seneste nyheder

Svendeprøve hjemme fra lejligheden

03-04-2020

Torsdag var der danmarkspremiere på et helt nyt koncept på TECHCOLLEGE: virtuel svendeprøve på automatik- og procesuddannelsen. Her var blandt andet DM i Skills-vinderen til svendeprøve sammen med to skuemestre og en faglærer, der rendte rundt om et produktionsanlæg med sin mobiltelefon og filmede.

Som at være tilbage i klassen

01-04-2020

Jesper Dahl Stensbøl havde et hold elever på tømreruddannelsen, der skulle starte virtuelt på skoleforløb, og forinden var han en smule bekymret for, hvordan det skulle gå. Det gik dog over al forventning, og nu er det som at være tilbage i klasselokalet - på godt og ondt.

Ja-hat og positive briller er fundet frem

31-03-2020

Der er stor forskel på at sidde bag ved en computer og stå i et køkken. Men faglærerne på gastronom-uddannelsen har valgt at tage grydeskeen i den anden hånd og ser positivt på muligheden for at få mere digitalisering ind i undervisningen.

Vis flere