ML-pris til nyudlært lastvognsmekaniker

 
Et billede

- Det er noget helt særligt at fejre og anerkende dygtige, unge mennesker. For der er ingen tvivl om, at I er dygtige og talentfulde og meget ambitiøse. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jer, der sidder her i dag, I har knoklet for at nå hertil, øvet jer igen og igen og formentlig også bandet og svovlet undervejs, for man bliver ikke bare sådan lige en talentfuld mekaniker eller smed eller industritekniker eller it-supporter fra den ene dag til den anden. Det kræver benhårdt arbejde og en kolossalt stor vilje, sagde beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard Thomsen ved lejligheden.

Flere end 240 nyuddannede svende var indstillet af deres praktikvirksomhed og uddannelsesinstitution til den ærefulde pris. De 25 svende har alle udmærket sig med et 12-tal til svendeprøven og har desuden kvalificeret sig til prisen ved at have stort faglig overblik, være kvalitets- og ansvarsbevidste og ved at være gode kammerater og kolleger på deres arbejdspladser.

Læs mere om ML-prisen på Industriens Uddannelsers hjemmeside, hvor der udover en reportage fra uddelingen også er et stort galleri, hvor de forskellige vindere kan ses.


Seneste nyheder

Svendeprøve hjemme fra lejligheden

03-04-2020

Torsdag var der danmarkspremiere på et helt nyt koncept på TECHCOLLEGE: virtuel svendeprøve på automatik- og procesuddannelsen. Her var blandt andet DM i Skills-vinderen til svendeprøve sammen med to skuemestre og en faglærer, der rendte rundt om et produktionsanlæg med sin mobiltelefon og filmede.

Som at være tilbage i klassen

01-04-2020

Jesper Dahl Stensbøl havde et hold elever på tømreruddannelsen, der skulle starte virtuelt på skoleforløb, og forinden var han en smule bekymret for, hvordan det skulle gå. Det gik dog over al forventning, og nu er det som at være tilbage i klasselokalet - på godt og ondt.

Ja-hat og positive briller er fundet frem

31-03-2020

Der er stor forskel på at sidde bag ved en computer og stå i et køkken. Men faglærerne på gastronom-uddannelsen har valgt at tage grydeskeen i den anden hånd og ser positivt på muligheden for at få mere digitalisering ind i undervisningen.

Vis flere